نمونه سوالات کارشناسی ارشد و فراگیر دانشگاه پیام نور

نمونه سوالات کارشناسی ارشد و فراگیر دانشگاه پیام نور

دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد و فراگیر دانشگاه پیام نور
نمونه سوالات کارشناسی ارشد و فراگیر دانشگاه پیام نور

نمونه سوالات کارشناسی ارشد و فراگیر دانشگاه پیام نور

دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد و فراگیر دانشگاه پیام نور

نتایج پذیرش بدون آزمون بهمن 93 پیام نور اعلام شد

اسامی پذیرفته شدگان رشته های بدون آزمون بهمن سال 93 اعلام شد

 به گزارش کتابخانه الکترونیکی پیام نور ebpnu.irاسامی پذیرفته شدگان نهایی  رشته های بدون آزمون بهمن 93 پیام نور پذیرش براساس سوابق تحصیلی از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org اعلام شذ.
نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان : ثبت نام و ارائه مدارک پذیرفته شدگان رشته های بدون آزمون پیام نور پذیرش بهمن سال 93 به صورت غیرحضوری و از طریق سیستم گلستان دانشگاه پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir انجام خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش در باره شرایط و ضوابط، و نحوه ثبت نام فراگیر 1394 (نوبت پانزدهم).

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1394 (نوبت پانزدهم).

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1394(نوبت پانزدهم) می رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق شبکه اینترنت این سازمان از روز یک‌شنبه 21/10/93 آغاز و در روز یک‌شنبه 28/10/93 پایان می پذیرد. لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل می‌باشند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند


شرایط ثبت‌نام:
 
الف) هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحان مربوط شرکت‌ نماید.
ب) داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما شخصاً به سایت این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org به ‌منظور ثبت‌نام‌، مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی اقدام نمایند.
ج) ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمون ‌سال 1394، به روش ذیل امکان پذیر می‌باشد:
1- مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور.
2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از سایت سازمان.
3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.
4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 600/000 (ششصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون اقدام نمایند.
 
د‍ ) تذکرات‌ مهم:
 
1- مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.
2- مسئولیت‌ صحت‌ کلیه‌ مندرجات‌ تکمیل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ داوطلب‌ خواهد بود.
3- پس از پایان مهلت مرحله ویرایش اطلاعات تقاضانامه، اعمال هیچگونه تغییری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امکان‌پذیر نمی‌باشد، بنابر این‌ داوطلب‌ باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را بکار گیرد.
4- هر موقع‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب،‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ یا واجد یکی‌ از شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌ راهنما  نمی‌باشد، در هر مرحله‌ای‌ از آزمون‌ (ثبت‌نام‌، شرکت‌ در آزمون‌، پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ در دانشگاه ‌و ...) محروم‌ خواهد شد.
 
دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
 
به داوطلبان توصیه می‌شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.
 
زمان توزیع کارت اینترنتی ،برگزاری و محل آزمون:
 
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1394(نوبت پانزدهم) در صبح روز جمعه مورخ 04/02/94 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه شنبه مورخ 01/02/94 لغایت روز پنجشنبه مورخ 03/02/94 با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 28 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 5  دفترچه راهنمای  ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.
 
نـکات و توصیه‌های‌ مـهم‌:
 
1) با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل دوره‌ کارشناسی اکیداً توصیه می‌گردد که داوطلبان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج نمایند. شایان ذکر است معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر بیست درصدی در نمره کل داوطلبان خواهد داشت.
2) اگر از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، تأکید می‌شود که تمامی مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهید و یا بر انجام امور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.
3) با توجه به ورود اطلاعات ثبت‌نامی توسط متصدیان کافی‌نت‌ها، متأسفانه اطلاعات معمولاً با اشتباهاتی در تقاضانامه درج می گردد،که مسئولیت هرگونه خطا در این مورد متوجه شخص داوطلب است و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه امکان اصلاح اشتباهات مذکور را نداشته و هیچگونه عذری پذیرفته نخواهد شد.
4) توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه ، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
5) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.
6) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های: 9-8923595‌8-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نمایند و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.


تاریخ خبر :93/10/21

نمونه سوالات کارشناسی ارشد تمامی رشته های تحصیلی

نحوه محاسبه نمره امتحان در دانشگاه پیام نور

نحوه محاسبه نمره امتحان در دانشگاه پیام نور
سیستم آموزشی خاص دانشگاه پیام نور خروجی اولیه نمرات امتحانات این دانشگاه را نیز منحصر کرده است.
این خروجی بعد از چند عمل ساده ریاضی  در انتها بر مبنای ۲۰ محاسبه می شود. در این مطلب اخبار پیام نور  سعی خواهد کرد حالت های مبهم را با ذکر مثال به اطلاع برساند

حالت اول : اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم در نظر بگیرد
میان ترم از ۶ نمره + نمره امتحان از ۱۴ نمره = ۲۰ 
حالت دوم : اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم در نظر نگیرد
نمره امتحان از ۱۴ نمره ضرب در ۱۰ سپس تقسیم بر ۷ = ۲۰
نکته ۱ : نمرات دانشجو برای تمام دروس در هر دو حالت محاسبه می شود و بهترین حالت در نظر گرفته میشود.
به طور مثال اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم ۳ از ۶ نمره را در نظر بگیرد و  دانشجو نمره ۱۴ از ۱۴نمره را کسب کند در حالت اول نمره دانشجو ۱۷ می شود اما در حالت دوم نمره دانشجو ۲۰ می شود پس سیستم نمره ۲۰ را برای دانشجو در نظر میگیرد ۱۴*۱۰/۷ = ۲۰

تمدید مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول 94-93 پیام نور

تمدید مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول 94-93 پیام نور.

 مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول ۹۴-۹۳ دانشگاه پیام نور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تمدید شد.

به گزارش کتابخانه الکترونیکی پیام نور (EBPNU.IR) : پیگیری هانتیجه داد و طی بخشنامه صادر شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و با توجه به اینکه تعدادی از اساتید ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول 94-93 برخی از دانشجویان را در سامانه گلستان انجام نداده اند ، مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول 94-93 دانشگاه پیام نور تمدید شد.

با توجه به درخواست مکرر اساتید محترم مبنی بر تمدید ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول 94-93 در مقطع کارشناسی ،پردازش مربوطه از تاریخ 13 دی ماه 93 الی 15 دی ماه 93 در سیستم گلستان فعال خواهد شد.

پس از تاریخ های تعیین شده ثبت نمره میان ترم تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

لذا امکان ثبت نمرات میان ترم نیمسال اول 94-93 مقطع کارشناسی در سیستم گلستان دانشگاه پیام نور در روزهای شنبه تا دوشنبه مورخ 13 الی 15 دی ماه 1393 برای دانشجویان دانشگاه پیام نور فراهم خواهد شد.

دانشجویان محترم می بایست تا قبل از اتمام مهلت ثبت نمرات میان ترم که در بالا اعلام شده است با مراجعه به سیستم جامع گلستان از دریافت نمره میان ترم خود اطمینان حاصل نموده و در صورت عدم ثبت نمره توسط استادان محترم سریعا مراتب را کتبا جهت پیگیری، به قسمت امتحانات مرکز (اداره آموزش) اعلام نمایند.

بدیهی است در صورت عدم پیگیری دانشجو، دانشگاه هیچگونه مسئولیتی درقبال عدم ثبت نمرات میان ترم نخواهد داشت.

همچنین برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا 30 دی ماه 93 مهلت ثبت نمرات میان ترم می باشد و سایت تا 30 دی ماه 93 برای اساتید جهت ثبت نمرات میان ترم فعال می باشد.

حداقل نمره قبولی دروس جبرانی کارشناسی ارشد .

حداقل نمره قبولی دروس جبرانی کارشناسی ارشد .

نمره دروس جبرانی نمره قبولی دروس جبرانی برای دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور 12 می باشد
 به گزارش کتابخانه الکترونیکی پیام نور EBPNU.IR :دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که رشته کارشناسی آنها همنام نباشد باید برخی واحدها از مقطع کارشناسی رشته فعلی ارشد خود را بگذرانند. گذراندن این دروس که از آنها به عنوان دروس جبرانی یاد می شود برای این دسته از دانشجویان الزامی می باشد
تا پایان ترم تابستان 93 نمره قبولی دروس جبرانی 10 و البته برای دروس جبرانی اصلی نمره قبولی 12 بوده است
اما از نیمسال اول 94-93 نمره قبولی کلیه دروس جبرانی کارشناسی ارشد پیام نور برای کلیه دانشجویان 12 می باشد
سقف واحد دروس جبرانی کارشناسی ارشد پیام نور معمولا 12 واحد است
دانشجویانی که رشته کارشناسی آنها با رشته ارشد همنام است نیازی به گذراندن دروس جبرانی ندارند
لازم به ذکر است ملاک نحوه گذراندن دروس جبرانی آخرین لیست ارائه دروس می باشد

آغاز ثبت نام ارشد فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور از 14 دی ماه

آغاز ثبت نام ارشد فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور از 14 دی ماه
ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور از تاریخ 93/10/14 آغاز و تا 93/10/21 ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کتابخانه الکترونیکی  پیام نور EBPNU.ir :داوطلبان ورود به این دوره می توانند در موعد مقرر از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش‌ آموزش به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند .

ضمنأ دفترچه راهنمای پذیرش دانشپذیر از طریق پایگاه مذکور و پایگاه خبری کتابخانه الکترونیکی  پیام نور EBPNU.irدر موعد مقرر قابل دسترسی خواهد بود. به داوطلبان نیز پیشنهاد می شود  با توجه به زمان اندک ثبت نام، در همان روزهای اولیه ثبت نام نمایند.

گفتنی است، بر اساس پیش بینی های به عمل آمده آزمون دانشپذیری دوره مذکور در تاریخ 94/2/4 برگزار می شود.

تاریخ خبر: 1393/10/01